- Je bent inmiddels al bijna een jaar vader (zeg vaders!). Hoe kijk jij terug op dit eerste jaar als vader?
Ja als een heel mooi maar ook een heel zwaar jaar. Vanaf het moment dat Levi geboren was leef je eigenlijk op een blauwe wolk. Alles was nieuw voor me dus er komt in een keer veel op je af om te leren en te doen. Natuurlijk heb je alles over voor je zoontje maar dat gaat je als sporter niet in de koude kleren zitten. Ik denk dat iedereen wel zag dat ik op het veld niet meer vooruit te branden was. Mijn energie was nog vele malen minder dan bij Jordi toen die ziek terugkwam uit Afrika, dus dat zegt al genoeg natuurlijk. Maar uiteindelijk is het gewoon een heel mooi jaar en had ik dat nooit willen missen.
- Levi is de populairste jongensnaam van 2020. Komt de naam Levi ergens vandaag of voelden jij en Carola dit al aankomen?
Nou ik moet eerlijk zeggen dat ik dit wel een beetje zag aankomen. Als speler van Barendrecht 8 sta je natuurlijk continue in de spotlight van voetbalminnend Nederland. Het verbaast me dan ook niet dat de naam Levi daarna veel is gekozen.
- Hebben er al stiekeme gedachtes opgespeeld om eventueel voor een tweede te gaan?
Ik kan hier alleen maar op reageren zoals een wijs teamgenoot ooit richting mij deed: ?
- Het verhaal gaat rond dat bij een kersverse vader de kilo’s eraan rijgen. Dit proces heeft ook bij jou z’n intrede gedaan. Hoe hoop je dit toch te beperken?
Ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk niet ontevreden over ben. Michiel ‘’Goed met Ballen’’ vertelde mij eens dat je als vader in het eerste jaar ongeveer 8 kilo aankomt. Ikzelf zit daar nog niet aan. Sterker nog ik zag Michiel laatst en ik durf te beweren dat hij hier al ruim overheen zit nog voordat de kleine bij hem is geboren. Dus wat dat betreft maak ik me eigenlijk weinig zorgen. Wel heb ik samen met Wesley sinds kort een wielrenfiets om het toch niet verder te laten escaleren. Aangezien Wesley nog wel eens kritiek kreeg op zijn lichaam probeer ik hem hiermee ook een handje te helpen. Ik denk dat hier de ervaring als vader toch ook een rol speelt en je probeert andere van jouw fouten te laten leren.
- Iedereen hoopt natuurlijk dat Levi veel op Carola gaat lijken en zo min mogelijk eigenschappen heeft van jou. Op wie lijkt hij volgens jou het meest?
Ik snap inderdaad dat iedereen dat hoopt. In het begin vond ik dat hij erg veel op mij leek maar je ziet hem toch langzaam ten goede veranderen. Sommige beweren dat hier zelfs een vleugje Cornee in te zien is maar dit zie ik zelf nog niet als ik eerlijk ben.
- Welke tip kan je de kersverse vader Robbin ‘Bevruchting ging’ Goedhart en de vaders in wording Michiel ‘goed met ballen’ en Wesley ‘Scorende keeper’ meegeven?
Het is heel cliché maar je moet in het begin vooral genieten van alles. Ondanks dat je moe bent en weinig slaapt, gaat alles heel snel. Geniet ook nog van de tijd voordat je vader bent. Je hebt nu nog de tijd om dingen te doen waar je straks niet maar aan toe komt. Voor je het weet ben je vader en kan je geen Warzone of wat dan ook meer spelen. Je hoort iedereen erover praten en zelf heb je dan geen idee waar ze het over hebben.
Verder raad ik echt aan om te proberen zoveel te slapen wanneer dit kan. Zelf heb ik dit niet altijd gedaan en stond ik als een zoutzak op het voetbalveld. Als je de kleine in de nacht hoort huilen, doe dan een keer alsof je nog slaapt en laat de moeder uit bed gaan. Dat soort kleine dingen maken denk ik toch het verschil.
- Je hebt bij het Smitshoek dat fout was in de oorlog gespeeld en speelt momenteel bij BVV Barendrecht. Toch zal je voor Levi een keuze moeten maken: ‘Fout’ Smitshoek of ‘Super’ BVV Barendrecht?
Eens een fout is altijd een fout, zeggen ze weleens. Het zou me dus niks verbazen als het Smitshoek gaat worden. Bij Barendrecht heb ik het idee dat het meer een bedrijf is en dat je maar een nummertje bent. Koude douches en slechte ballen zijn maar enkele voorbeelden. Daarnaast vinden sommige mensen zichzelf heel belangrijk en willen ook heel graag gezien worden. Ik noem geen namen maar ik denk dat de meeste wel weten over wie dit allemaal gaat. Hier kan ik niet zo heel goed tegen.
Daarnaast is Smitshoek letterlijk alleen de dijk oversteken voor mij. Dat speelt uiteindelijk toch ook een grote rol.
- Tot slot, wie is volgens jou de eerstvolgende vader in het team?
Dit vind ik wel een hele lastige vraag aangezien er in mijn ogen veel kandidaten zijn.
Om te beginnen zou Tom zomaar de eerstvolgende kunnen zijn. Een eigen huis met voldoende ruimte voor enkele kinderen, een stabiele relatie en bovenal is hij niet weg te slaan bij Levi. I.p.v. klapperende eierstokken hebben we bij Tom denk ik te maken met rammelende zaadleiders.
Wat te denken van Kevin. Hij en Maritza hebben sinds kort een nieuw huis gekocht en gaan nu ook nog een wereldreis maken, van wat ik begrepen heb. Iets in mij zegt dat ze dit nog willen doen voordat er een kleine komt.
Maar ik moet zeggen dat ik Cornee ook niet uit sluit. Sinds kort trots eigenaar van een eengezinswoning. Dat dit kort na de geboorte van Levi en zijn nichtje Julie is kan natuurlijk geen toeval zijn. Ik ben pas op bezoek geweest om zijn nieuwe huis te bekijken en ik moet zeggen dat dit er behoorlijk kinder-proef uitzag. Zet er een babybedje neer en hij is er klaar voor. Zeker nu hij in dat huis woont zullen de vrouwtjes op regelmatige basis even langswippen. Voor je het weet is het raak.
Jordi zou ook zomaar een kans hebben kunnen zijn natuurlijk. Heeft aangegeven dat hij over een tijdje weer terug gaat naar Afrika. Hij is er al eens geweest natuurlijk maar waarom zou je terug willen gaan. Zou het kunnen dat hij dit seizoen toch 1 keer gescoord heeft en vader gaat worden? Ik sluit dat ook zeker niet uit.
Ik heb ook even aan Jurgen ‘’The Dutch Wizard’ gedacht voor het volgende wondertje in ons voetbalteam. Maar aangezien hij toch altijd te laat is zal dat hier ook wel het geval zijn, dus wat mij betreft kunnen we zijn naam doorstrepen.
Van Luc heb ik ook hoge verwachting. Hij wordt al jaren gezien als kindervriend en is niet voor niets het onderwijs ingegaan. Ik heb vernomen dat het hem niet aan de wens ontbreekt maar dat hij voornamelijk valt over het financiële plaatje. De laatste geruchten zijn dat hij aan Dirk heeft gevraagd of hij de financiële verplichtingen op hem wil nemen. Zodra ze hier een akkoord over hebben zal het denk ik heel snel gaan.
Max heeft natuurlijk onlangs zijn vriendin ten huwelijk gevraagd dus dat lijkt me ook een mooie opstap richting het vaderschap. Max is natuurlijk altijd redelijk stil maar voor je het weet popt er ineens een kleine Heiden op.
Dan hebben we natuurlijk nog Roy die sinds kort een relatie heeft met een Mexicaanse schone. Die Zuid-Amerikaanse dames staan natuurlijk bekend om de drang naar grote gezinnen. Aangezien Roy ook steeds ouder begint te worden kan dit zomaar de grote outsider zijn om de eerstvolgende vader te worden.
Dikke Mark is sinds kort natuurlijk ook verhuisd naar een groter huis. Hij zei van de week trouwens dat de uitnodiging van de house-warming nog moet komen. Of deze uitnodiging voor deze woning is of voor zijn vorige woning liet hij in het midden. Maar zo snel verhuizen naar een grotere woning is natuurlijk wel een teken aan de wand. Ik verwacht hier ook op vrij korte termijn roze of blauwe rook.
Als laatste vlak ik Tommy ook niet uit. Je hoort hem er nooit over maar hij en Nadie laten de natuur volledig zijn vrije gang gaan. Het is bij hun dus een 50/50-kans waardoor ik hem ook zeker niet uitsluit.
Zo zie je maar dat er veel kanshebbers zijn en het komende seizoen heb ik op dit gebied hoge verwachtingen. Het begint ook wel tijd te worden dat er opvolger voor dit team gaan komen.
Geef een reactie