1. Als keeper houd jij normaal gesproken de ballen tegen. Dat heb je nu een keer niet gedaan en daarom is er in oktober 2020 een ‘Vliegend Keepertje’ opkomst. Wat zijn je verwachtingen?

Verwachtingen zijn enorm hoog! Het moet wat worden want de druk die ik hem als vader op ga leggen is enorm. Presteren presteren en nog eens presteren. Geen Barendrecht 8 (7) maar alleen het 1ste is waar wij voor komen! Nee zonder dollen! Totaal geen verwachtingen al hoop ik wel dat die in zijn jongere jaren minder problemen op school gaat maken dan dat Luc dat destijds deed….

2. Heb je al een naam voor het Vliegende Keepertje?

Nee! Het probleem is Chiel. Aangezien hij 4 weken eerder is moet je er toch niet aandenken dat je straks dezelfde naam gaat geven. Hier wordt dus nog even nog even over nagedacht.

3. In het team zijn Nikki en jij het eerste stel waarbij je niet zult kunnen zien wie van de twee zwanger is. Knaagt dat ook aan je op werk?

Bullshit! Met Chiel en daarna een tegenwoordig opgepompte Patrick ben ik alles behalve de dikste uit de groep. Echter is het nu wel een dingetje geworden en daarom probeer ik tegenwoordig zoveel mogelijk burpees te doen. Het schijnt te helpen waardoor ik steeds fitter begin te worden. Waar de een steeds iets dikker wordt probeer ik het juist anders aan te pakken

4. Je zult tegen die tijd beduidend minder Warzone kunnen spelen dan nu. Ben je van plan om een taakverdeling te maken zodat je toch aan je uren komt?

Dat is wel een dingetje. Overigens schiet ik met Warzone maar weinig raak dus is dat ook weer niet heel erg. Die taakverdeling gaat er overigens zeker komen. Ik ben voornemens om zoveel mogelijk leuke dingen te doen zodat de taken verdeeld kunnen worden en de luiers en het er s’nachts uitgaan niet hoeft te doen.

5. In het team kregen Robbin ‘Bevruchting ging’ Goedhart en Patrick ‘Als eerste raak’ De Reus ook een jongen. Ben je van plan om hen te benaderen om bijvoorbeeld te kunnen profiteren van kleding?

Zeker weten! De quarantaine tijd heeft mij enorm veel geld gekost. Geen bezoekjes aan het casino of aan Unibet waardoor ik niet meer kan doen wat ik wil. Kleding is daarvoor van harte welkom en ik zal de mannen zeker contacten.

6. Je bent een vaste aanwezige in De Kuip. Moeten we bang zijn dat je spoedig zult verplaatsen naar een gezinsvak in De Kuip?

Dat ik tegenwoordig liever wil zitten dan staan heeft meer met mijn leeftijd te maken. Ik ben niet van plan te veranderen naar een gezinsvak. Het doel is binnen 3 jaar een tweede seizoenskaart aan te schaffen voor de kleine man. Deze zal dan maar op de nek van een van de jongens moeten gaan zitten tijdens de wedstrijden. Dan kan papa gewoon lekker op een stoeltje genieten van weer een prachtige wedstrijd.

7. Keepers ‘het zijn gewoon, ja mietjes!’ horen er toch niet echt bij in het voetbal. Hoop je dat jouw ‘Vliegend Keepertje’ ook het doel gaat verdedigen of hoop je op een andere positie?

Een spits positie met minimaal 60 doelpunten op jaarbasis zou geweldig zijn maar bovenal zou ik al blij zijn als die met ze ene been aanneemt en met ze andere doorspeelt. Niet alles met zijn rechterbeen doen maar gewoon tweebenig. Als die op mij lijkt kan die sowieso niet voetballen dus welke positie het ook gaat worden ik ben al blij wanneer die bal controle kan ontwikkelen.

8. Tot slot, wie is volgens jou de eerstvolgende vader in het team?

Hele goede vraag! Ik ga zelf voor Mark Fierinck. Het nieuwe huis is er, Mark wordt steeds serieuzer en ik vind het echt een type voor achter de kinderwagen.