De formeel clubloze Sven Louter laat al vanaf zijn komst de spelers en achterban van BVV 7 in het ongewis: is dit iets blijvends of was dit een ‘one time thing’? Tot voor kort hield hij vrijwel voortdurend de boot af, maar daar is inmiddels verandering in gekomen. Ook Louter is niet van steen en heeft te kennen gegeven dat de vraag om een verbintenis met Barendrecht hem enorm vlijt. Wij brengen u het laatste nieuws omtrent het binnenhengelen van deze grote speler.
De man, die door het leven gaat als LP (het afgekorte ‘Louter Promotions’), kwam eind maart weer na twee seizoenen van afwezigheid bij de club aanwaaien. Hij had maar één doel: Barendrecht 8 kampioen maken. De centrale verdediger had diezelfde dag nog aan de clubleiding van GOZ laten weten uit onvrede op te stappen. Deze was hier weinig rouwig onder en zei in een persbericht ‘Louter liever kwijt dan rijk te zijn’ en ‘blij dat hij zelf opstapte’. Dat laatste scheelde de club naar alle waarschijnlijkheid een lange, voortslepende rechtszaak.
Clubhoppen
Op de Instagram van deze bij sommigen inmiddels ‘persona non grata’, is te zien hoe hij week in week uit naar alle uithoeken van het land reist om allerhande – toch wel sneue – clubs te bezoeken. Bewust of niet: ook dit zaait onrust. “Opheldering, dat willen we”, buldert de furieuze interim-voorzitter Jeroen Nagtegaal vanuit zijn sofa op de club voor de haard van de bestuurskamer. “We proberen hier met man en macht een selectie rond te krijgen en meneer flirt doodleuk in alle openheid met andere clubs. Dit pik ik niet!”
Niet alleen haat
Toch heeft LP zichzelf in korte tijd zeer geliefd gemaakt. “De belangeloosheid waarmee hij zich bij de ploeg van De Reus heeft gevoegd, siert de man enorm”, aldus een van de vaste toeschouwers. “Hij brengt leiderschap en een hoop positieve energie met zich mee. Een combinatie die ik niet eerder binnen dit team voorbij heb zien komen, ‘Super’ Max van Helden daargelaten.” Of hij daadwerkelijk het elftal kampioen heeft gemaakt, is nog maar de vraag. “Hij deed het leuk hoor, daar niet van. Maar het was uiteindelijk niet LP maar Daniël Vrijman die de 0-1 verijdelde.”
‘Weet wat je doet jongen’
Dan komen we nu op het punt dat we uit de doeken doen wat de centrale verdediger zelf over de kwestie te zeggen heeft. “Dit avontuur was inderdaad beoogd als een ‘one time thing’, dat heeft de redactie van lucvermaat.nl goed gezien’’, vertelt Louter door het kiertje onder zijn slaapkamerdeur. “Ja sorry man, ben naakt toch”, als we hem vragen waarom hij niet gewoon naar buiten komt.
“Ik kies de Jonathan Vrijman-aanpak: mocht er een mooi aanbod voorbijkomen, dan pak ik die aan. Mocht dat niet het geval zijn, dan blijf ik. Uiteindelijk doe ik het toch voor de liefde van het spelletje en dan is BVV 7 zo’n gekke optie nog niet.” Of de spelers van BVV 7 op support van zuslief Britt ‘The Law’ Louter kunnen rekenen, durft hij geen uitspraken te doen. “Dat zal liggen aan de spelers die de club deze zomer aantrekt, voor nu zit er volgens mij niks interessants voor haar bij.”
Mocht de man met de vlotte babbel besluiten zijn heil elders te zoeken, dan kan hij zijn borst natmaken. “Ik ben mijn messen al aan het slijpen”, aldus een betrokken ouder van het elftal. Weer een ander: “Hopelijk komt het niet zo ver, maar ik heb de kelder speciaal voor hem leeggeruimd.” Dus LP, namens de voltallige redactie: weet wat je doet jongen!
Geef een reactie