De redactie van deze website heeft nieuws in handen dat de wereld op haar grondvesten zal doen schudden. Na lang wikken en wegen hebben de ouders in spé besloten om het nieuws via deze weg wereldkundig te maken: onze eigen Luc Vermaat en zíj́n Giulia verwachten in september hun eerste nakomeling, te weten een meisje. “Er is geen passender manier dan dit via Lucvermaat.nl naar buiten te brengen. De wereld mag het weten”, aldus een gematigd enthousiaste Luc.
Menig intimi wees het stel als de eerstvolgende in lijn aan. Met name de aanstaande vader wordt gezien als een ‘verantwoordelijk en verstandige verzorger’. “Van Luc verwacht ik veel, die is leuk met kinderen”, aldus een goede vriend van het stel. “Giulia daarentegen, die in het bijzonder op emotioneel vlak nog een hoop te leren heeft, zal snel meters moeten gaan maken. Misschien komt dit kind wel te vroeg voor haar.”
‘Die naam is alsof je van adel bent’
De verwachtingen zijn hoog. Tórenhoog, als wij de bezoekers van de drukbezochte winkelstraat ‘de Middenbaanstraat’ in Barendrecht mogen geloven. “Het kind wordt een Vermaat. Dat is alsof je in de middeleeuwen van adel was. In Barendrecht staat het zelfs gelijk aan de stature van het koningshuis. Bij die naam horen de nodige verwachtingen; de standaard is hoog binnen die familie.” Wat die ‘standaard’ precies inhoudt, wordt al snel duidelijk. “Politiek onderlegd, goed met geld, seksueel zeer actief en het liefst ook nog een gezonde dosis humor. Oh ja en het moet weten wat buitenspel is, ook heel belangrijk.”
Aangezien het een meisje wordt, ziet Luc zichzelf met een paar jaar langs de hockeyvelden van HCB staan (Hockeyclub Barendrecht, red.) . “Ik kan niet wachten om al die hockeymoeders en -vaders te ontmoeten.” De 29-jarige Barendrechter heeft zichzelf al aangemeld als vrijwilliger bij de club. “Dames 2 van HCB is al enige tijd op zoek naar een nieuwe trainer. Beide partijen zijn hierbij gebaat. Ik de kans om ervaring op te doen, zij de mogelijkheid om zich te ontwikkelen onder iemand die eigenlijk van elke sport wel verstand heeft.” Vermaat besluit dit onderwerp met de elementen die hij uit zijn eigen voetbalteam wil meenemen. “De derde helft is heilig. En er wordt onder geen beding in ondergoed gedoucht. Dat gaat ten koste van de saamhorigheid!”
‘Volwassen worden’
Geheel tegen zijn eigen verwachtingen in, werd hij veelal raar aangekeken bij het brengen van het – voor hem – heugelijke nieuws. “Na wat geveinsd enthousiasme en een krampachtige felicitatie, wordt al snel begonnen over ‘volwassen worden’. Heel vreemd.” De aanstaande vader vertelt verder. “Zelfs op de zaak, de enige plek op deze wereld waar ik achtte serieus genomen te worden, deed het nieuws de nodige wenkbrauwen fronzen.” Dit zou te maken hebben met zijn ‘vrijwel constante ongeloofwaardigheid’ en ‘gewaagde voorkomen’, waarbij hij op zomerse dagen met een korte broek naar de zaak gaat. “Maar daar heb ik maling aan. Nu, als kindloze, maar straks al helemaal als vader. Dan is het hek écht van de dam!”
De jeugd die ik heb gehad gun ik geen enkel kind
Als het aankomt op opvoedstijl, kijkt de Barendrechter het een en ander af van geroemruchte wereldleiders. “Poetin kende in zijn jeugd weinig liefde, dat heeft hem tot de heerser gemaakt die hij vandaag de dag is. Kim Jong-Un groeide op in een geïsoleerde en beschermde omgeving, wat maakte dat hij direct klaarstond om de troon te beklimmen toen het moment daar was. Verwacht van de opvoeding die ik mijn kleine zal geven een mengelmoes van die twee.” Van zijn eigen opvoeding zal naar eigen zeggen niet veel terug te zien zijn. “De jeugd die ik heb gehad, gun ik geen enkel kind. Een jeugd grotendeels zonder kabeltelevisie en iedere zomer naar dezelfde camping in België. Dat is geen opvoeding, maar een marteling.”
Wij van Lucvermaat.nl feliciteren hierbij het stel van ganser harte met de verwekking van de nieuwe generatie Vermaat. En uiteraard zijn wij straks in september ook de eerste die het nieuws over de geboorte naar buiten zullen brengen, dus schrijf u snel in voor de nieuwsbrief!
Dit artikel is vol blabla, discriminatie met vooroordelen over meisjes en je bespot je vriendin ook met dat ze nog niet klaar ervoor is en snel meters moet maken? Dit artikel is slecht en schandalig!
Dag Daniel en hartelijk dank voor je reactie en inhoudelijke feedback.
Je hebt volkomen gelijk. Ik zal in de toekomst rekening houden met hetgeen je hier beschrijft. Het is natuurlijk uiterst kwalijk dat ik hier discrimineer, stereotypeer en van alle mensen op deze aardbodem mijn eigen vriendin te schande zet.
Mocht je geïnterneerd zijn, stuur dan eens een vraag in voor Brieven aan Luc: redactie@lucvermaat.nl.
Ik ga mijn leven beteren!