Eerder deze week hebben wij kennis mogen maken met het ASWH-trio: Danny, Niels en Quincy. Deze keer is het de beurt aan de gebroeders Vrijman want ook zij werden van het zinkende schip gered door voorzitter Martin Seltenrijch, ook wel bekend als ‘Big Spender’. Met hun komst haalt Barendrecht zowel een formidabele spits als centrale verdediger binnen en kan de club rekenen op goddelijke versterking. Zet u schrap beste lezer want hier komen ze!
Jonathan, écht voor Barendrecht
Hij voegde zich bij ‘dé lokale partij’ van Barendrecht op het moment dat de partij het eigenlijk al gemaakt had en alleen nog op zoek was naar mensen die niet vies zijn van wat ordinair zakken vullen en daarmee raadslid te worden. Om zijn dure autohobby te bekostigen vond Vrijman zichzelf in die tijd de aangewezen man voor dit schimmige klusje. Inmiddels is hij niet meer weg te denken bij het populistische Echt voor Barendrecht en schittert hij veelal in de op amateuristische wijze in elkaar geflanste video’s van het politieke marketingapparaat.

‘Mark, buurman Mark?’
Als wij hem vragen wat zijn doel is met de terugkeer naar sportpark de Bongerd, kan hij daar eigenlijk maar één antwoord op geven: “Kampioen worden!” De 27-jarige scherpschutter heeft een roemloze tijd op sportpark de Bongerd gekend, waarbij hij nooit van het kampioenschap mocht proeven. “Aan mijn speelkunsten heeft het niet gelegen’’, zegt hij hier bescheiden over. “Trainers als een Danny, Hans Schuurman, Hans Schuitemaker en (dj) Ruud Maasbach waren nooit bij machte om een sterk team om mij heen te bouwen. Gewoon onkunde, gebrek aan inzicht.”
De in het dagelijkse leven adviseur milieu en veiligheid is zich maar al te goed bewust van de concurrentie die hij met zijn tekenen verwelkomt. “Tom? Peulenschil. Die scoort er eens per seizoen drie tegen een gehandicapenelftal. Robbin? Die houd ik in de gaten. Hij maakt een behoorlijke ontwikkeling door. Mark, buurman Mark? Die heeft vandaag de dag meer gevoel voor zijn pedalen dan de bal dus daar zie ik buiten een leuke nummer 2 niet echt een concurrent in. En Blessa is zo toch weg.”
Als je het ons vraagt kan het nog interessant worden daar in de punt van de voorhoede met de komst van deze doelpuntenmachine. Heel veel succes Jona en we zijn meer dan enthousiast over je komst!
Daniël, de verbinder

De jongere broer van Jonathan heeft een duidelijke roeping in het leven: mensen helpen. Na de middelbare school ging hij social work studeren aan een onderwijsinstituut waartegen collega-verdediger Luc Vermaat onlangs nog een juridische oorlog heeft gevoerd. Volledig binnen de reguliere termijn studeerde hij er af – iets wat eerdergenoemde overigens niet gelukt is. Vandaag de dag is hij werkzaam als ambulantmedewerker, iets waar hij veel voldoening uit haalt. “Ik ben dankbaar. Echt, potjandorie wat ben ik dankbaar!”
‘Zij is mijn absolute nummer één’
Sinds pak ‘m beet een jaar is de jongste van de Vrijman-telg aan de vrouw en dat draagt hij maar wat graag uit. Dat zij met een stel dekhengsten op haar Facebook-omslagfoto te zien is, deert hem niet. “Sinds ze van deze verboden vrucht heeft geproefd, wil ze niet anders.” Hijzelf daarentegen staat anders in het liefdesverhaal en houdt er wat schatjes op na. “Tja, we heten niet voor niets ‘Vrij-man’ he’’, vertelt de zorgmedewerker vol trots. “Maar zij is mijn absolute nummer één”, wil hij hier nog wel over kwijt voordat dit verhaal zijn eigen leven gaat leiden.
In tegenstelling tot zijn grote broer is het hem niet om het kampioenschap te doen. In tegendeel zelfs. “Ik wil gewoon lekker voetballen. Veel minuten maken en mijn concurrentie wegspelen.” Met deze concurrentie heeft hij het met name over Kevin. “Het duo ‘Dimi en Dani’, daar kan het publiek al sinds CKC-thuis niet omheen.” Makkelijk denkt hij het niet te krijgen. “Die gozer is al jaren niet meer relevant. Mijn komst zal het vuur in hem doen aanwakkeren en ik ben klaar om deze strijd aan te gaan!”
Daniël, wij zijn meer dan verheugd met jouw komst. Versterking in de centrale verdediging is iets waar we al enige tijd hunkerden en jij brengt het met jouw komst met je mee. Heel veel succes!
Geef een reactie