Een chronisch tekort aan mankrachten heeft het Barendrecht dit seizoen erg lastig gemaakt. Niet zelden werd de avond voor een wedstrijd nog door huisjurist D. Vermaat een huurcontract opgesteld voor de aanstelling van een tijdelijke versterking. Aan deze amateur-onwaardige praktijken moet nu in één klap een einde komen, als het aan voorzitter Martin Seltenrijch ligt, alias ‘Big Spender’.
“Al jaren proberen wij talenten los te weken bij een elftal dat om Bijbelse redenen haar heil elders zoekt. Talenten die de jeugdopleiding gewóón op Barendrechts grondgebied hebben doorlopen”, begint de vermogend man. En de aanhouder lijkt te winnen. “Recentelijk kwam ons ter ore dat het elftal dat deze talenten vasthoudt uit elkaar dreigt te vallen, wat voor ons aanleiding was om gas bij te geven en de onderhandelingen nu echt te starten.”
Reeds gekeurd
Die onderhandelingen lopen inmiddels, en wel met Niels Verheem en Danny van der Tholen. Laatstgenoemde is inderdaad, zoals de kenner dat waarschijnlijk al dacht, de zoon van Pieter van der Tholen: verzekeringsexpert en sinds kort assistent-trainer bij buurvereniging vv Heerjansdam. “We hebben deze heren de afgelopen seizoenen uitvoerig getoetst door hen onder het mom van ‘mantekort’ mee te laten draven met Barendrecht 8. Ik kan u vertellen: beide heren zijn met vlag en wimpel geslaagd!”, vertelt de voorzitter lyrisch. “De komende weken zullen cruciaal zijn, want ons eigen transferwindow staat nog maar op een kier.”
De voetballers lijken positief te staan tegenover een terugkeer naar het dorp waar voor hen het avontuur ooit begon. Mocht het tot een transfer komen, dan hoopt Seltenrijch dat andere talenten, waaronder de gebroeders Vrijman, snel volgen. “De loopplank ligt uit!”
Lukt het de Big Spender om de heren definitief aan Barendrecht 8 te verbinden of blijft hun eigen team alsnog intact? U leest het exclusief en alleen bij Lucvermaat.nl!
Geef een reactie