Eén van de mannen die de clubleiding van Barendrecht op het oog heeft is niemand minder dan Daniël Vrijman. Dit is de jongere broer van goalhunter Jonathan Vrijman, alias ‘de Raadsman’, die ook hoog op het verlanglijstje van de Barendrechtse club staat. Tot voor kort heeft Vrijman jr. zich vooral op de vlakte gehouden voor wat betreft een overstap naar Barendrecht 8. Maar daar is verandering in gekomen: Daniël vindt BVV Barendrecht 8 leuk!
Op Facebook dan. Het is nog onbekend welk signaal de belijdend man hiermee wil afgeven. Is het dat hij het elftal inderdaad slechts ‘leuk’ vindt, wil hij gewoonweg de verhalen van het elftal volgen of is het een verkapte boodschap waarmee hij zeggen wil: hé, ik wil er toch best graag bij maar ik weet nog even niet hoe! Wij van Lucvermaat.nl vroegen het de centrale verdediger van ASWH op de man af.
Loyaal aan zijn apostelen
“In tegenstelling tot een aantal van mijn teamgenoten zijn bij mij de contractonderhandelingen nog erg pril”, begint Vrijman jr. terughoudend. “Ten eerste is daar nog mijn broer, aan wie ik mij vanzelfsprekend vasthoud. Hij heeft ooit voor mij het pad naar het amateurvoetbal geplaveid en dat ben ik niet vergeten.” Jonathan Vrijman, degene die hier wordt bedoeld, zou naar verluidt nog een laatste gooi naar ‘een wat serieuzer niveau’ willen doen. De ijdel man die zich maar wat graag op de gevoelige plaat laat vastleggen en ook de lokale media niet schuwt, meent genoeg in huis te hebben om op zijn minst ergens in de Achterhoek in een eerste elftal mee te draaien. “Dat maakt dat ik ook nog even aankijk van hoe of wat.”
Maar er is nóg iets wat Vrijman jr. terughoudend maakt in zijn uitlatingen naar buiten omtrent zijn toekomst. “Mijn kamergenoot is nog iemand aan wie ik mij vasthoud, tot grote ontsteltenis van BVV 8.” Vrijman jr. licht wel een tipje van de sluier over de laatste ontwikkelingen omtrent deze duistere huisgenoot. “Hij voert momenteel verkennende gesprekken met Pelikaan 2. Als hij daar groen licht krijgt en de medische keuring doorkomt, benut ook ik de reddingsboei die de Big Spender de uitverkorenen van ons team heeft toegeworpen.”
Big Spender hoopvol
De sociaal-maatschappelijk dienstverlener blijft hiermee loyaal aan zijn apostelen. Een eigenschap die meer dan welkom is in een elftal dat vele verleidingen kent. Als het aan de Big Spender ligt komt er echter aan die loyaliteit binnenkort een einde. “In mijn laatste maanden bij deze club wil ik mijzelf voor eens en altijd onsterfelijk maken – niet in godsdienstelijke zin”, maar dat is nog niet alles voor de aftredend voorzitter. “De komst van de Vrijmannen wordt de kroon op mijn werk. Ik haal terug wat van ons is!”
Hoe afloopt leest u de komende weken op Lucvermaat.nl, mij onze nieuwe rubriek: Transfertalk!
Geef een reactie